zaterdag 21 maart 2015

RANDOM RANT van de dag!

<random rant>
 
Ik vind het altijd raar om van mezelf te zeggen dat ik een geek of nerd ben. Al zolang ik me kan herinneren hou ik dankzij mijn broer en ouders van gamen (ik ben een grote fan van The Legend of Zelda, Bioshock, Pokémon, The Last of Us,...), ben ik zot van boeken lezen en films kijken (LOTR, Harry Potter, horror, graphic novels, comics,...) en verkwist ik graag mijn geld aan onnodige maar awesome gadgets (zoals een replica van Majora's Mask om aan de muur te hangen). En toch krijg ik dat niet over mijn lippen, 'ik ben een geek'. Anderen zeggen dat wel over mij, maar van mezelf kan ik dat niet zeggen.

Hoe meer ik daarover nadenk, hoe meer ik besef dat dat komt omdat jongens vroeger lacherig daarover deden of niet geloofden dat ik bijvoorbeeld Zelda kende. Dan begonnen ze mij uit te vragen, want dat kon niet, een meisje dat Zelda kende! 'Ahja, en hoe noemt uw paard dan? En wie is de Deku Tree? '. Egh. 
 
Ik volg op Facebook ook groepen zoals Operation Moonfall, Zelda Informer e.d., en ik merk daar zo hard dat 'geek girls' en 'gamer girls' (want zo worden ze genoemd, en ik vind die termen vreselijk eigenlijk) altijd op een foute manier benaderd worden. Wanneer een vrouwelijke admin een foto post van haarzelf om te tonen wie ze is, krijgt ze 90% van de tijd enkel commentaar op haar uiterlijk en huwelijksaanzoeken. Zeg je openlijk op internet dat je een vrouwelijke gamer bent, dan geloven ze je niet. 'Pics or it didn't happen', en als je dat niet doet ben je vast dik en lelijk. 
Waar ik me het meeste aan stoor zijn de 'marry me!' mannen. Een 'aantrekkelijke' vrouw die gamet en houdt van geeky stuff (ik benoem het maar even zo) is enorm zeldzaam en moet je koesteren voor eeuwig. Niet meer laten gaan, want she is the one (al mag ze uit ziekelijke jaloezie je kat vergiftigen, she's a keeper want ze houdt van gamen)!
Ik kan daar echt moeilijk mee om, en alles hierboven beschrijft goed waarom ik dus nooit van mezelf zou zeggen dat ik een geek/nerd/gamer ben. Mensen merken dat toch aan mij als ze even met me optrekken.  
 
</random rant>

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen